ابن علی بن ابراهیم بن یزداد، مکنی به ابوعلی مقری شامی (362- 446هجری قمری). او راست: ’الاقناع’ در قرائت و نه کتاب دیگر او نیز در هدیهالعارفین (ج 1 ص 275) یاد شده است
ابن علی بن ابراهیم بن یزداد، مکنی به ابوعلی مقری شامی (362- 446هجری قمری). او راست: ’الاقناع’ در قرائت و نه کتاب دیگر او نیز در هدیهالعارفین (ج 1 ص 275) یاد شده است
ابن سعید بن حمادبن سعید بن مهران اهوازی کوفی فقیه شیعی که در 300 هجری قمری 1930/ میلادی میزیسته است و مؤلفاتی در فقه و اخبار شیعی دارد که در عداد اصول چهارگانه بشمار است. (ابن الندیم 221) (فهرست طوسی 58) (تنقیح المقال ج 1 ص 328) (اعیان الشیعه ج 26 ص 98) (معجم المؤلفین) (هدیه العارفین ج 1 ص 331)
ابن سعید بن حمادبن سعید بن مهران اهوازی کوفی فقیه شیعی که در 300 هجری قمری 1930/ میلادی میزیسته است و مؤلفاتی در فقه و اخبار شیعی دارد که در عداد اصول چهارگانه بشمار است. (ابن الندیم 221) (فهرست طوسی 58) (تنقیح المقال ج 1 ص 328) (اعیان الشیعه ج 26 ص 98) (معجم المؤلفین) (هدیه العارفین ج 1 ص 331)
ابن علی بن قاضی رشید ابراهیم بن حسین بن زبیر غسانی، مکنی به ابومحمداهل اسوان مصر و ملقب به قاضی مهذب بود. در 516 هجری قمری درگذشت. او راست: ’تفسیر القرآن’ در پنجاه جزء و دیوان شعر و ’الانساب’. (هدیه العارفین ج 1 ص 279)
ابن علی بن قاضی رشید ابراهیم بن حسین بن زبیر غسانی، مکنی به ابومحمداهل اسوان مصر و ملقب به قاضی مهذب بود. در 516 هجری قمری درگذشت. او راست: ’تفسیر القرآن’ در پنجاه جزء و دیوان شعر و ’الانساب’. (هدیه العارفین ج 1 ص 279)